Allereerst twee keer een oproep
Gebruik de bouwweg (Wichardstraat) niet, dit is verboden.
De afgelopen tijd hebben we een oogje toegeknepen voor bewoners die gebruikmaakten van de bouwweg. Dit kan nu echt niet meer. Rijd niet stiekem door het schuifhek achter het bouwverkeer aan, want je komt dan op het bouwterrein terecht. Dit is gevaarlijk en veroorzaakt veel overlast. Deze week hebben meerdere auto's zich vastgereden in het zand.
Verplaats geen hekken, borden en afsluitingen in de wijk. Dit levert voor andere weggebruikers problemen op.
Fase 5
De rijplaten in de Godschalkstraat zijn vandaag verwijderd. Er is tijdelijke verharding voor in de plaats gekomen (foto 1 en 2).
Eind volgende week wordt de definitieve verlichting geplaatst in deze fase. Tot die tijd staat er een lichtkar in de Welmoedstraat.
Aannemer Aantjes krijgt op 9 december de planten geleverd voor de hagen. De hagen, op het gezamenlijke (mandelige) terrein rondom de woningen, worden in de dagen daarna aangebracht.
Fase 6
In fase 6 komt een speeleiland. Je kunt dit straks bereiken via drie bruggen. De brug komt op landhoofden te liggen. Deze landhoofden zijn nu al geplaatst. Daardoor kan de brug later gemakkelijk worden aangebracht (zie foto 3 en 4).
Fase 7 en 8
Aannemer Kraaijeveld werkt aan het riool in de Eelkmanstraat. Het werk vordert, maar toch is er een ‘kleine kink in de kabel’. Als een riool is aangelegd, moet daarna worden gecontroleerd of het goed is gedaan en of er geen lekkages zijn. Deze controle gebeurt met een camera die door het riool gaat. Dit noemen we rioolinspectie.
Het bedrijf dat dit normaal doet, heeft het op dit moment te druk. Zij zouden pas half december kunnen komen. Dat zou betekenen dat de straat langer dicht moet blijven voor verkeer. Daarom is er een andere oplossing gekozen: er wordt een ander bedrijf ingeschakeld. Aanstaande woensdag wordt de rioolinspectie uitgevoerd. Als het riool wordt goedgekeurd, kan aannemer Kraaijeveld zo snel mogelijk de bestrating aanbrengen.
Naast de Eelkmanstraat komt een tijdelijk voetpad. Dit maakt het voor voetgangers veiliger en prettiger.