Het afgelopen jaar zijn veel Wielewaalers verhuisd naar hun nieuwbouwwoning. We begrijpen dat dit een drukke tijd is (geweest) waarin veel is of wordt gevraagd van jullie. Ook van familie, vrienden, kennissen en buren. Als er dan iets niet goed is of lijkt met je nieuwe woning, is dat extra vervelend.
We kregen complimenten over de nieuwe woningen. Maar hoorde ook van verschillende kanten meldingen. Denk aan opleverpunten, klachten en verzoeken. Voor veel bewoners bleek niet duidelijk waar ze dit moeten melden. En we hoorden vooral dat het te lang duurt voor zo’n melding is opgelost. Dit moet beter. We delen in dit artikel hoe we dit hebben verbeterd.
Wat gaan we beter doen?
Veel kleine gebreken aan een nieuwe woning zie of merk je pas, als je er woont. We zien in ieder geval dat de meeste problemen zijn opgelost. Denk aan lekkende leidingen, klemmende deuren of niet sluitende tuinpoorten. Maar dat het proces voor melden en oplossen beter moet, zodat dit sneller gaat. Daarover zijn aangescherpte afspraken gemaakt voor de huurwoningen met BPD, projectaannemer Van Wijnen, Woonstad Rotterdam en huisaannemer Meerbouw. Dit gaan we beter doen:
- Na een melding krijgen bewoners altijd een inhoudelijke terugkoppeling wat ermee wordt gedaan.
- Jullie aanmoedigen om meldingen via de juiste weg in te dienen. Dus niet meer met briefjes of via collega’s. Dan blijven openstaande meldingen beter zichtbaar en kunnen partners elkaar eerder aanspreken.
- Wij zoeken sneller uit wat onder een garantie van de nieuwe woningen of onder onderhoud valt.
- Individuele bewonerskeuzes waar bewoners opdracht voor hebben gegeven, zijn inmiddels beter opgenomen in administratie van projectaannemer Van Wijnen. Dat moet fouten of niet uitgevoerde opdrachten voorkomen.
- Daarnaast hebben we genoemde meldingen besproken om onhandige keuzes in het ontwerp of de afwerking van woningen te verbeteren.
Waar melden?
Met zoveel verschillende aanspreekpunten in de Wielewaal kan het zoeken zijn waar je wat moet melden. Hieronder een geheugensteuntje:
- Huur je of heb je een woning gekocht van Woonstad Rotterdam en een reparatieverzoek of wil je iets anders over je woning melden?
- Doe dit via www.woonstadrotterdam.nl/reparatie
- Bel op maandag tot en met vrijdag tussen 08.30 en 15.00 uur naar 010 440 8800
- Heb je een woning gekocht van BPD? Maak dan een melding bij Vastgoedbeheer. De melding kun je via een e-mail sturen naar het volgende e-mailadres: . In de e-mail vermeld je:
- Wat de melding is;
- Een foto van waar de melding over gaat;
- Je naam, adres en telefoonnummer waarop we je kunnen bereiken.
Let op: je kunt één melding per e-mail aan ons sturen. Wil je meerdere meldingen maken? Stuur dan per e-mail één melding. Voor urgente zaken kun je bellen nar telefoonnummer: 0182348037
Co-makers zoals een loodgieter, een elektricien, een cv-installateur of ventilatie-installateur hebben een eigen spoednummer voorin de weekenden. Deze telefoonnummers zijn terug te vinden op het kopersportaal onder hoofdstuk dossier.
- Ben je eigenaar van een woning en heb je een vraag over gedeelde parkeerplekken, hekken of hagen?
- Log in op www.ds-beheer.nl en meld je vraag
- Bel naar 085-060 4433
- Melding over de stoepen, straten of andere ruimtes buiten de bouwhekken van parkeerplekken of het bouwterrein?
- Download de app MeldR
- Ga naar https://meldr.rotterdam.nl/
- Bel 14010
- Melding over het bouwterrein kun je maken bij omgevingsmanager Annemarie Suur:
- Mail naar
- Bel naar 06 – 41 53 78 81
Help andere Wielewaalers
We willen leren van jullie ervaringen en van jullie blijven horen wat er beter moet. Daarmee help je ook andere Wielewaalers in de toekomst. De bewoners, die de afgelopen maanden zijn verhuisd naar een woning van Woonstad Rotterdam, krijgen binnenkort een uitnodiging op de mat om hun tips en tops te delen.